Werinas Samos "Charlie"




Ras:
Welsh Springer Spaniel
Född: 2008-09-07
Kön: Hane
Färg: Vit & Röd
Uppfödare: Werinas Kennel, Svenljunga









Charlie föddes hos Werinas Kennel den 7/9-08 i en kull på 5 valpar! Vi hälsade på första gången då han var 6 veckor gammal och vi skulle bara dit och titta... Det tog ungefär 5 minuter så hade vi redan döpt Charlie :) Det var två hanar i kullen och Charlie var den lugnaste av dem ;)
Jag tror att Charlie valde oss för på varenda kort därifrån så är det han vi håller i eller han som står i centrum!



Som valp var han helt tokig! Han gick lätt och snabbt att få rumsren och han sov hela natten på en gång! Men att en sån liten knutte kunde ha så mycket energi och så sjukt mycket egen vilja var inget man riktigt räknat med! Som valp var han otroligt social, alltid pigg och glad och alltid redo för äventyr - precis som idag!

Vi började på en valpkurs i Oskarström - där sa intstruktören tillslut till mig att jag kommer aldrig få ordning på min hund - han är för galen! Jag grät efter i princip varje kurs - min hund var ett litet monster!! Alla de andra valparna var så otroligt lugna och deras ägare kunde inte ens leka med dem... Charlie var totala motsatsen!

Men vi fortsatte träna (aldrig få ordning på... jag ska visa dig!) och idag är han en jätte duktig hund!
Han har lugnat ner sig otroligt mycket och vi börjar få en riktigt bra kommunikation!
Vi tränar lydnad, agility och spår idag! Vi har fortfarande mycket kvar att jobba på - men det där lilla monstret är definitivt borta (även om det kan göra sig lite påmint ibland!!).

Inom lydnaden tränar vi inför Lydnadsklass I - lydnaden är inte Charlies favorit men vi har ett mål att uppnå och det ska gå!
Agility är hans bästa gren - där är han riktigt riktigt duktig! Vi har än så länge bara gått en nybörjarkurs men han är redan väldigt duktig - och det bästa av allt: han älskar det!
Spår gör vi bara för skojs skull och för att Charlie tycker att det är så roligt! Han är även här väldigt duktig men han gör det än så länge lite väl snabbt så det kan bli lite slarvigt vissa stunder!





Våra mål - sikta mot stjärnorna!
Lydnad - LPI
Agility - Uppflyttad ur hoppklass I och agilityklass I


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0